keskiviikko 24. helmikuuta 2016

Rinsessat ja Rinssit

Olen monarkisti. Tai ainakin aiemmin olin. Minulla on kaksi suurta tapettikansiota täynnä asiaa Ruotsin kuninkaallisista, joista aina ajattelin: he ovat jalat maassa, heillä on vielä jotakuinkin normaalin elämän taju tallella. Mutta hohhoijaa. Ei olekaan. Prinssi Danielia ei haittaa sinuttelu eikä etunimellä puhuttelu. Mutta ruotsin hovia haittaa, koska he puuttuivat tähän.

No mutta. Olkoot koko Ruotsin hovi. Minä olen Prinsessa Pauliina, mutta minua saa ihan luvan kanssa sinutella ja käyttää lyhennettyä nimeä Pam.  En nosta sinuttelusta kannetta, enkä kutsu turvallisuuspoliisia ovellesi, enkä pyydä hoviani puuttumaan asiaan.

Minun pitäisi kirjoittaa jollekulle Ruotsin kruunupäistä kirje samaan tapaan kuin kirjoitin Harrylle. Kirjoitin hänelle tähän tapaan: I will not lose my mind trying to remember to use Prince, Your Highness or capital Y in the word you. I am going to call you just Harry, like it or not.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti