torstai 26. huhtikuuta 2018

(Itsediagnisoitu) Asperger ja koulun valintakoetilaisuus

Kun olet menossa koulun valintakoetilaisuuteen, äitisi kaartaa auton koulun parkkipaikalle ja tilaisuuden alkuun on vielä jotakuinkin 30minsaa. 
Katselet siinä maailman menoa ja tarkkailet ihmisiä, joita menee ja tulee. Olet sieltä mieltä, että "mä tapan tän valintakokeen". 
(eng. I´m gonna kill it = nail it ect.) 

Sitten sieltä tuleekin joku autoa kohti ja naputtaa ikkunaan. Äiti avaa sitä hieman.

- Tää on koulun parkkipaikka. Ette voi olla siinä. Tuolle toinen parkkialue. Että en minä millään pahalla, sivelee partaansa

Sä oot ihan face palm. "Et millään pahalla, minä sinulle kohta kusipää paska näytän pahalla, miksi mä muuten tässä olisin ellen olisi tulossa sinne kouluun? Idiootti, eikö saa autossaan oottaa. Pitääkö tulla just kellonlyömällä ja muuten venaa jossain muualla"  

Äiti starttaa auton ja ajaa hautausmaalle. Sä aattelet "onkohan meillä lapioo mukana..."

-Ootellaas sitten tässä.

Hymyilet karskisti.

- Mitä tuota turhia. En mene.

- Miten niin et mene?

- Tommosia "know-it-all" kommentoija tyyppejä jotka ei mun asioista varmaan mitään tiedä tulee auton luokse ja sanoo et voi olla siinä tässä tuossa, mene sinne tänne tuonne, eikö niinkö siinä ois voinu oottaa mitä se mulkku tarkotti ja pppppipipikjshfsdjfhdgfahryyfhhfgfgghgfhsgsj (puhut niin nopeasti ettei edes omat aivosi pysy perässä) 

- Se vaan tuli sanomaan, ei se tiennyt että ollaan tulossa sinne koululle kohta...

- Siinäpähän tuli sanomaan, ei tuu toista kertaa kun en mene. "tietysti kaikenlaista paskaa taas niskaan sitten jos ja (tottakai mä tonne kouluun selväjärkisenä oisin päässyt) kun oisin kouluun päässyt..."

- Mietit nyt vielä. Soitan siskolles.

-Ei se nyt meinaa mennä. Joku poika tuli kommentoimaan kun ooteltiin koulun parkkipaikalla ettei siinä voi olla ja sen koulun parkkis. Veti herneen taas nenään eikä tykkää. Tuossa se kattoo niin murhaavasti, pyörittelee päätään ettei varmana mee. No se siitä sitten.

Eli kun tulkitset liikaa eleitä ilmeitä ja äänensävyjä ja saat pienimmästäkin kärpäsestä aikaan helevetinmoisen härkäsen. (siskoni valintakoe ei minun)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti